Effectis | Digital Marketing Breda

Top 10 beste features voor succesvolle Facebook Advertising campagnes

Met het hoge bereik van facebook plus het hoge engagement is facebook advertising een grote kans voor bedrijven van alle groottes om nieuwe potentiële klanten te bereiken.

Facebook’s 1.8 miljard gebruikers zijn gemiddeld een uur per dag bezig met het bekijken van facebook, messenger en instagram. Wat je ook verkoopt of aanbiedt, er zijn mensen op facebook die ooit jouw klant kunnen worden. Als je weet hoe je ze goed kunt bereiken.

Hieronder de 10 beste functies om jouw toekomstige klanten te bereiken en jouw facebook advertising campagne tot een succes te brengen.

 

Carousel Ads

 

Visuele content en het vertellen van een verhaal zijn beide belangrijke punten in het naar buiten brengen van een product. Met Carousel Ads worden deze punten gecombineerd.

Je kunt Carousel Ads gebruiken om verschillende features van een product of verschillende modellen van een collectie te laten zien.

Met Carousel Ads kun je:

  • Tot 10 foto’s of video’s naast elkaar laten zien
  • Aan elke foto of video een titel toevoegen
  • Gebruik maken van links
  • Gebruik maken van een call to action

Gebruik deze functie op een creatieve manier om op te vallen en zo voor meer engagement te zorgen!

 

Facebook Pixel

 

Als je op dit moment adverteert op Facebook maar geen gebruik maakt van Facebook Pixel maak je verkeerd gebruik van facebook advertising.

Met Facebook Pixel meet je conversies, optimaliseer je jouw advertenties en targeting en krijg je meer inzicht in de facebook gebruikers die jouw pagina bezoeken.

Door gebruik te maken van Facebook Pixel kun je precies bijhouden welke acties mensen ondernemen zoals wanneer ze doorklikken via jouw advertentie of een bestelling plaatsen.

 

Website Conversion Campaigns

 

Nu je Facebook Pixel is geïmplementeerd is het tijd om gebruik te gaan maken van website conversie campagnes. De bedoeling van deze functie is om de mensen een actie te laten ondernemen na het bekijken van jouw advertentie. Een actie kan in dit geval alles betekenen. Van het doorklikken naar jouw website tot het voltooien van een aankoop.

 

Behavior Targeting

 

Met Facebook’s behavior targeting wordt er gekeken naar recente aankopen, welke devices zij gebruiken, welke functie, welke media zij gebruiken en vele andere gedragskenmerken.

In WordStream’s Facebook ad targeting options infographic kun je precies zien op welk gedrag je precies kunt targetten:

 

behavioral-targeting-top-10-facebook-advertising-features
Facebook behavior targeting options [Infographic van WordStream]

Maak gebruik van behavior targeting om ervoor te zorgen dat je advertenties precies op het juiste publiek gericht zijn.

 

Interest Targeting

 

Facebook’s interest targeting wordt gebruikt op dezelfde manier als behavior targeting, maar in plaats van het kijken naar gedragskenmerken wordt er gekeken naar interesses.

WordStream heeft ook alle interesses waar je je op kunt richten in dezelfde infographic op een rijtje gezet:

 

interest-targeting-top-10-facebook-advertising-features

Facebook interest targeting options [Infographic via WordStream]

Facebook komt aan deze informatie over interesses door te kijken naar profiel updates, content die mensen delen, de apps die iemand leuk vind en advertenties waar mensen in het verleden op hebben geklikt.

Facebook stelt zelf interesses voor om je op te richten maar je kunt zelf ook uit de verschillende interesses kiezen.

Maak gebruik van interest targeting om er voor te zorgen dat je jouw advertentie richt op de mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zullen zijn in jouw product.

 

Demographic Targeting

 

Facebook beschikt ook over vele functies waar je gebruik van kunt maken bij het richten op bepaalde demografische kenmerken.

 

demographic-targeting-top-10-facebook-advertising-features

 Facebook demographic targeting options [Infographic via WordStream]

Je kunt zo gebruik maken van de standaard opties zoals locatie, leeftijd, geslacht en relatiestatus maar met facebook’s demographic targeting kun je nog vele malen specifieker zijn.

Een hele interessante functie is de financiële optie. Op deze manier kun je jouw advertenties richten op mensen die jouw product kunnen betalen, hiermee zorg je ervoor dat je geen kosten verspilt aan het laten zien van jouw advertentie aan mensen die financiëel gezien geen reden hebben om jouw product te overwegen.

 

Custom Audiences

 

Remarketing is een erg belangrijke functie.

Bij mensen die jouw remarketing advertenties zien is gemiddeld 3x zo veel kans dat zij zullen converteren en betrokken zullen raken.

Facebook’s versie van remarketing is genaamd Custom Audiences. Hiermee komt jouw advertentie bij 3 verschillende groepen mensen

  • Website bezoekers: Mensen die jouw website hebben bezocht binnen een bepaalde periode
  • Contacten: Mensen die hun email adres of telefoonnummer hebben gedeeld met jouw bedrijf
  • App gebruikers: Mensen die gebruik hebben gemaakt van jouw app

Omdat deze mensen al bekend zijn met jouw merk zul je deze functie willen gebruiken om mensen een actie te laten ondernemen zoals het kopen van een product.

 

Engagement Ads on Wall Posts

 

Mensen die interacteren met jouw posts zijn van grote waarde voor jouw bedrijf!

Met Facebook’s Engagement Ads kun je jouw advertenties richten op de mensen die jouw posts liken, reageren of delen.

Door gebruik te maken van Engagement Ads zorg je voor meer interactie en engagement en zal jouw Facebook pagina er ook beter en professioneler uit zien.

 

 

Video Ads

 

Het gebruik van video’s wordt groter en groter, video’s op Facebook hebben veel meer impact dan andere posts.

Je wilt hier video’s maken die mensen onthouden, zodat mensen aan jouw merk zullen denken bij het zoeken naar een product of dienst in jouw markt.

Het beste aan het gebruik van video advertenties is dat deze advertenties heel goedkoop zijn en daarom makkelijk in te zetten.

Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van een GIF in plaats van een video.

 

Lead Ads

 

Als laatste functie: Lead Ads. Lead Ads zijn super goedkoop en super effectief. Dit type advertentie is een goede optie als je ervoor wilt zorgen dat jouw doelgroep:

  • Zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief
  • Gebruik maakt van aanbiedingen of kortingen
  • Een afspraak maakt
  • Naar jouw bedrijf belt

Door gebruik te maken van Lead Ads maak je het makkelijk voor de doelgroep om deze acties te ondernemen zonder dat zij Facebook hoeven te verlaten.

Mensen nemen niet altijd de moeite om vanaf Facebook naar een andere webpagina door te klikken, om vervolgens een van deze acties te voltooien. Daarom zorgt Lead Ads ervoor dat je makkelijk aan informatie van je doelgroep kunt komen.

 

Al met al zijn er genoeg opties om je doelgroep te bereiken via Facebook Advertising, maar wees er op tijd bij. De verwachting is dat de kosten van adverteren op Facebook zullen stijgen in 2018 door het groeiende aantal concurrenten en biedingen.

 

 

 

It's only fair to share...Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookBuffer this pageShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someonePrint this page
leadpro