ICT SOFTWARE BEDRIJVEN

VOORDELEN VAN ONLINE MARKETING VOOR ICT SOFTWARE BEDRIJVEN

Bij software leveranciers zijn de functionalisatie en de look & feel van de software erg belangrijk. Maar ook hoe de software de problemen van de klant oplost. Meestal is de combinatie van software en kennis & ervaring het unique selling point.

HOE KUN JE DIT PROBLEEM OPLOSSEN?

Als een software bedrijf hun software visueel kan weergeven,  is online marketing ideaal. Vooral wanneer dat wordt gecombineerd met goede case studies. Voor de lead is het belangrijk dat de software leverancier zijn bedrijf begrijpt en uitdagingen kan oplossen. Alleen software aanbieden is niet meer voldoende.

Het sterkste effect wordt bereikt als wordt getoond hoe het gebruik van de software impact heeft op de bedrijfsmatige kant. Een online marketing campagne heeft een grote kans van slagen als dit als uitgangspunt wordt gebruikt. Samen met de kennis en ervaring van de leverancier bij het implementeren van de software maakt de kracht van de leverancier duidelijk ten opzichte van concurrenten.

The best marketing doesn’t feel like marketing. ~ Tom Fishburne

HOE WORDT ONLINE MARKETING INGEZET?

Online marketing en software zijn samen een winnende formule. Bij veel software leveranciers richten we ons op zowel het genereren van nieuwe klanten, maar ook op het binden en uitbouwen van de bestaande klanten. Voor bestaande klanten kan worden gedacht aan het onder de aandacht brengen van service contracten, nieuwere versies en aanvullende modules om de omzet te verhogen en de klant beter tot dienst te kunnen zijn. Daarnaast kan tijdens implementatietrajecten de begeleiding en communicatie worden ondersteund om de klantbeleving te verhogen.

De digitale sales funnels worden middels campagnes op verschillende digitale kanalen onder de aandacht gebracht. Door deze aanpak is het effect van de campagnes vele malen groter. Niet ieder kanaal sluit even goed aan op iedere fase van de customer journey. Daarnaast gebruikt ook niet iedere doelgroep dezelfde kanalen.

CONVERSIE

Een mooie website die de functies van de software weergeeft is niet voldoende . Allereerst moeten er bezoekers op de website komen, en daarna moeten deze bezoekers zoveel mogelijk worden omgezet naar leads. Deze leads kun je opvolgen door middel van lead nurturing en kunnen naar een conversie worden geleid die ze uiteindelijk omzet naar klant. Denk aan een webinar, online demo of een proefabonnement. 

Als er kennis van de klantreis wordt opgebouwd en het klikgedrag wordt gemonitord, kun je de aangeboden producten steeds beter combineren met aanvullende toegevoegde waarde. Toon de unieke kenmerken en kennis die aansluit bij de doelgroep. Zo voorkom je dat alleen prijs de bepalende factor is voor de klant. 

WAT BIEDT EFFECTIS?

EFFECTIS biedt de ICT bedrijven die software leveren een aantal specifieke diensten:

  • Het bouwen van een digitale salesfunnel. Wij verbinden de verschillende stadia van de klantreis op de juiste manier aan elkaar. 
  • Een goede en moderne website voor het op de juiste manier visueel presenteren van de mogelijkheden van de software.
  • Conversie optimalisatie om de bezoekers van de website beter om te zetten in nieuwe klanten.
  • De inzet van precies op de doelgroep gerichte campagnes om de relaties met klanten verder uit te bouwen en klanten beter te binden.

KENGETALLEN ICT SOFTWARE BEDRIJVEN

%

Verwachte volumegroei 2018 meer tot wel 5%

%

Aantal ICT software bedrijven stijgt (Rabobank)

%

61% van de B2B-kopers begint aankoopresearch met web search (Demand Gen)

%

86% van de B2B-marketeers gebruiken content marketing (CMI & CMI)

CONTACT

Adres:

Speelhuislaan 173, 4815CD, Breda

Telefoon

076 785 2323

Email

info@effectis.nl

NIEUWSBRIEF

SOCIALS