CONSULTANCY BEDRIJVEN

VOORDELEN VAN ONLINE MARKETING VOOR CONSULTANCY BEDRIJVEN

Consultancy organisaties willen zoveel mogelijk de pieken en dalen in de bezetting normaliseren. Een piek zorgt voor te veel druk op de organisatie. En een dal geeft zorgt voor veel druk op de facturabele uren van de consultants en bezettingsgraad en daardoor daalt de omzet. Het probleem is dat het vaak ontbreekt vaak aan interne kennis en ervaring als het gaat om leadgeneratie.

HOE KUN JE DIT PROBLEEM OPLOSSEN?

 

Wanneer een consultancy bureau een constante stroom van leads kan genereren en kwalificeren, is het mogelijk de pieken en dalen onder controle te krijgen. Het opbouwen van een autoriteitspositie in de gedachten van een (potentiële) klant is de basis voor het opbouwen van controle over die pieken en dalen. Het bereiken van een autoriteitspositie wordt gerealiseerd door het delen van kennis die het probleem van de doelgroep aanspreekt en oplost. Samen met een slimme inzet van marketing automation wordt deze content op een schaalbare manier gepersonaliseerd afgeleverd bij de doelgroep. Samen met een leverancier dit deze onderdelen beheerst kun je kennis als leadgeneratie en leadkwalificatie tool inzetten.

“Content Marketing is all the Marketing that’s left.” ~ Seth Godin

IS HET DELEN VAN KENNIS NU ECHT ZO BELANGRIJK?

Kennis delen in een specifiek vakgebied zorgt ervoor dat de doelgroep op continue basis wordt bereikt. De zichtbaarheid wordt daardoor sterk verbeterd en er wordt gebouwd aan een onderscheiden vermogen met behulp van content marketing  Kennis hebben is niet meer genoeg, het helpen van de doelgroep

KOST DAT VEEL TIJD?

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is er voor de inzet van content marketing niet per sé een grote hoeveelheid content nodig. Indien je de doelgroep goed kent, en weet in welke fase ze welke content nodig hebben,  werkt op basis van een gestructureerde aanpak in de vorm van een content marketing plan en met marketing automation om de content af te leveren.

Via verschillende digitale kanalen, die gebruikt worden door de doelgroep, wordt de content verspreid. Wij selecteren de kanalen hiervoor, omdat niet elk kanaal past bij iedere vorm van content. En niet iedere doelgroep is te vinden op dezelfde kanalen.

WAT BIEDT EFFECTIS?

Als consultancy bureau kunt u uw leadgeneratie en content marketing activiteiten aan EFFECTIS overdragen, je bent er dan zeker van dat:

  • Je content relevant is voor de koopfase en het probleem van de (potentiële) klant.
  • Het bereik van de content wordt vergroot door meerdere kanalen in te zetten, waar de doelgroep gebruik van maakt.
  • Gerichte leadgeneratie en leadkwalificatie campagnes om de klantbeleving en relatie met bestaande klanten uit te diepen.

KENGETALLEN CONSULTANCY ORGANISATIES

%

Verwachte volumegroei 2017 dienstverleners meer dan 3% (Rabobank)

%

45% van B2B kopers bekijkt 3 tot 5 inhoudelijke publicaties (Demand Gen, 2015)

%

57% van het internetverkeer is mobiel (Hootsuite)

%

Voor ondernemers is marketing een essentieel onderdeel van de marketingstrategie (Regalix)

CONTACT

Adres:

Speelhuislaan 173, 4815CD, Breda

Telefoon

076 785 2323

Email

info@effectis.nl

NIEUWSBRIEF

SOCIALS