B2B DIENSTVERLENERS

VOORDELEN VAN ONLINE MARKETING VOOR B2B DIENSTVERLENERS

Dienstverleners zijn vaak afhankelijk van hun persoonlijke netwerk en referrals. Het lijkt lastig om online te groeien, omdat persoonlijk contact en vertrouwen een grote rol spelen. Daarnaast zijn er meerdere contactmomenten nodig om te komen tot een verkoop. Vaak zijn dienstverleners te druk met het uitvoeren van de diensten om zich met sales bezig te houden.

HOE KUN JE DIT PROBLEEM OPLOSSEN?

Als een dienstverlener goed in staat is om de oplossing in een duidelijk en helder stappenplan weer te geven en branchekennis te delen, leveren online marketing campagnes een uitstekend resultaat. Door inzet van online webinars en ‘social proof’ als bijvoorbeeld reviews, kan online ook vertrouwen worden opgebouwd. En tegelijk blijft het persoonlijk contact voelbaar waar klanten op zoek naar zijn. De (potentiële) klant moet het gevoel hebben dat de dienstverlener expert is en ze vooruit kan helpen. 

Het laten zien hoe de dienstverlening de organisatie op een professionele manier ontzorgt en vooruit helpt is de rode draad van de online marketing campagne. Zeker als dit gecombineerd wordt met de kennis, ervaring en eerder behaalde resultaten van de dienstverlener

The best marketing doesn’t feel like marketing. ~ Tom Fishburne

HOE WORDT ONLINE MARKETING INGEZET?

Dienstverleners kunnen schaalbaar groeien met behulp van een goede online sales funnel en leadgeneratie campagnes. Daarnaast moet natuurlijk worden gedacht aan het uitbouwen van de relatie, denk aan aanvullende diensten die elkaar versterken. Maar het tevreden houden en binden van de bestaande klanten is net zo belangrijk. 

De salesfunnel wordt op een schaalbare manier opgebouwd, zodat de dienstverlening aan klanten door kan blijven gaan. Leads worden met campagnes worden via verschillende digitale kanalen aangetrokken, waardoor de funnel continu wordt. Daarna worden ze op het juiste moment opgevolgd met de juiste content. 

SCHAALBARE GROEI

Het hebben van een mooie website met daarop de diensten benoemd is niet voldoende. Er zal gericht bezoek op de website moeten komen en ten tweede moet de conversie van de bezoekers naar een aankoop ook optimaal zijn. Denk hierbij aan de bewijsvoering in de vorm van testimonials en een webinar waarin de expertise van de dienstverlener wordt benadrukt. Deze zullen worden aangeboden in de juiste fase van de klantreis.

Door een stabiele aanvoer van nieuwe via online kanalen wordt het bedrijf minder afhankelijk van de eigenaren en is het risico van het wegvallen van klanten lager. Hierdoor is prijs ook niet meer het onderscheidende vermogen van een dienstverlener.

WAT BIEDT EFFECTIS?

EFFECTIS biedt dienstverleners een aantal passende diensten:

  • Maken van goede content zodat de diensten worden neergezet als een oplossing voor de business issues van de (potentiële) klant.
  • Realiseren van een aantrekkelijke website met daarop de juiste downloads die leads genereren.
  • Website optimalisatie om de conversie van de bestaande website naar toekomstige klanten te vergroten.
  • Gerichte campagnes om de bestaande klanten verder te binden en uit te bouwen

KENGETALLEN ZAKELIJK DIENSTVERLENERS

%

Verwachte volumegroei 2018 ongeveer 5%

%

Aantal zakelijke dienstverleners stijgt (Rabobank)

%

61% van de B2B-kopers begint aankoopresearch met web search (Demand Gen)

%

86% van de B2B-marketeers gebruiken content marketing (CMI & CMI)

CONTACT

Adres:

Speelhuislaan 173, 4815CD, Breda

Telefoon

076 785 2323

Email

info@effectis.nl

NIEUWSBRIEF

SOCIALS