ADVOCATENKANTOREN

VOORDELEN  VAN ONLINE MARKETING VOOR ADVOCATENKANTOREN

 

Voor advocatenkantoren is leadgeneratie vaak nog een nieuw gebied. Van oudsher hebben kantoren geen marketing strategie. Vaak komt een groot deel van de klanten nog uit het persoonlijke netwerk van de maten. Op de langere termijn zorgt deze aanpak voor druk op de bezettingsgraad en vergroot het risico wanneer de partners met pensioen zullen gaan.

Moderne advocatenkantoren zullen zich beseffen dat online marketing een versterking biedt aan de continuïteit van hun organisatie. Of het nu gaat om leadgeneratie of om het uitvoeren van cross-sell of up-sell campagnes bij de bestaande klanten.

LEADGENERATIE VOOR DE ADVOCATUUR

Door eigen kennis en expertise te delen in een eerdere fase van de klantreis, wordt het makkelijker voor een klant om het onderscheidend vermogen van een kantoor of advocaat te zien. 

Een klant wil uiteraard toch altijd de beste advocaat voor zijn/haar probleem. Wanneer het kantoor tijdens het orienteren al zichtbaar is met haar kennis en kunde, kiest de klant makkelijker voor jouw kantoor.

Door een veranderende markt en veranderende wensen van de klanten is het ‘uurtje factuurtje’ model niet meer toereikend. Tegelijk is ook een andere aanpak nodig voor het werven van nieuwe klanten. Hiermee stijgt het vertrouwen en tegelijk de zichtbaarheid. Dit is nodig, want vertrouwen op een goed netwerk is niet meer voldoende.

Content Marketing is all the Marketing that’s left. ~ Seth Godin

IS DELEN VAN KENNIS WEL DE JUISTE MANIER?

Kennis delen en case studies delen over een bepaald onderwerp en in een specifiek vakgebied is een zeer succesvolle manier gebleken voor goed werkende content marketing en tevens het opbouwen van meer onderscheidend vermogen. Wanneer dit ook nog wordt gecombineer met moderne technologie en een goed werkende salesfunnel, is een winnende formule bereikt. Een extra voordeel is dat de vindbaarheid stijgt en het bereik binnen de doelgroep. Kennis hebben is niet meer genoeg.

HOE POSITIONEER IK ME ALS AUTORITEIT?

Door al aanwezig te zijn op het moment dat de klant zoekt naar informatie. Wanneer je in deze fase kennis en ervaring deelt en relevante content creëert, is het makkelijker om jezelf als expert positioneren. Deze kennisdeling wordt gevoed met een gestructureerde aanpak in de vorm van een content marketing plan.

Uiteraard is het van belang dat de (potentiële) klant op de juiste manier worden bereikt. Een mix van persoonlijke advisering, samen met online marketing campagnes, geven een versterkend effect op het resultaat. Vaak moeten de verschillende doelgroepen op verschillende kanalen worden bereikt.

UITBESTEDEN OF ADVIES?

Als advocatenkantoor kun je met ons samenwerken of je volledige online marketing activiteiten aan EFFECTIS uitbesteden, zodat je zeker weet dat:

  • Je als autoriteit onder de aandacht van de doelgroep komt door je expertise en kennis te tonen.
  • Er een gehele salesfunnel staat en campagnes op de bestaande klanten het gewenste succes geven.
  • Je relevante content de (potentiële) klant aantrekt al voordat zij een keuze hebben gemaakt.

TRENDCIJFERS ADVOCATENKANTOREN

%

Verwachte volumegroei advocatuur 2018 is meer dan 5%

%

Van het totale marketing budget wordt aan content marketing besteed (Hubspot).

%

83% van B2B-marketeers heeft leadgeneratie als content marketing doel (CMI)

%

98% van de B2B-marketeers ziet content marketing als een essentieel onderdeel van hun marketingstrategie (Regalix)

CONTACT

Adres:

Speelhuislaan 173, 4815CD, Breda

Telefoon

076 785 2323

Email

info@effectis.nl

NIEUWSBRIEF

SOCIALS