In dit artikel gaan we kijken naar hoe je de maximale CPC kunt bepalen om winst te maken. Dit is gericht op het adverteren met Google AdWords

Om te beginnen, de verschillende bieding opties bij het adverteren op Google:

PPC/CPC (Pay per click / Cost per click): Dit is de optie waar de meeste ondernemers en marketeers gebruik van maken. Je kosten worden gebaseerd op het aantal kliks op je advertentie. Je kunt kiezen om dit handmatig te doen maar je kunt dit ook automatisch door Google laten doen.

CPS (cost per impression): Dit is de beste optie om naamsbekendheid te creëren. Je betaald een bepaald bedrag voor elke 1000 weergaven die je advertentie krijgt.

CPA (cost per acquisition): Dit is een meer geavanceerde optie. Hierbij is het nodig dat je jouw conversies goed bijhoud en andere criteria waar je aan moet voldoen. Hierbij betaal je voor elke specifieke actie (die je zelf bepaald) die een persoon maakt.

Ook heb je CPV (cost per view): Dit is alleen voor video advertenties.

 

PPC

 

De kans is groot dat je gebruik gaat maken van PPC (CPC).

Cost per click is de standaard methode die gebruikt wordt bij het bieden op Google AdWords. Je behaald hiermee vaak een goede ROI omdat je alleen betaald wanneer iemand geïnteresseerd genoeg is om op jouw advertentie te klikken. Het belangrijkste punt van PPC is dat je alleen maar betaald wanneer er op je advertentie geklikt wordt. Wanneer iemand niet klikt, betaal je niks.

 

Automatisch vs. Handmatig bieden

 

Wanneer je nieuw bent is het handig om ‘automatisch’ te kiezen. Wanneer je een beetje ervaring krijgt is het verstandig om over te stappen op handmatig bieden, omdat je hierbij meer vrijheid hebt om het resultaat, wat jij wilt bereiken, te behalen.

Het voordeel van handmatig bieden is dat je controle hebt over op welke zoekwoorden je meer inzet dan anderen. Dit betekent dat je jouw campagne strategisch kunt inzetten op een specifieke doelgroep.

 

Het verhogen van jouw AdWords ROI: 3 tactieken

 

Er zijn verschillende methoden om je resultaat met Google AdWords te verbeteren. Maar hier zijn 3 simpele tactieken die je kunt gebruiken om jouw campagne te verbeteren.

  1. Verbeter de kwaliteit van je zoekwoorden: Google toetst elk zoekwoord dat je voor jouw advertentie kiest. Hoe hoger de scores van je zoekwoorden, hoe beter de advertenties zullen presteren, en hoe lager je CPC zal zijn.
  2. Analyseer de prestaties en optimaliseer je biedingen: Blijf altijd je advertenties analyseren en zoek naar wat goede resultaten levert voor lage kosten.
  3. Pas de biedingen op je zoekwoorden aan: Verhoog je biedingen op zoekwoorden die voor goede resultaten zorgen en verlaag je biedingen voor zoekwoorden die dit niet doen.

 

Conclusie

 

Bepaal je budget, optimaliseer je biedingen en verhoog zo je ROI met Google AdWords.