In de vorige blog hebben we gekeken naar hoe belangrijk het was om marketing qualified leads te genereren, en hoe dit in zijn werk gaat. Ook is er besproken hoe je jouw MQL’s kunt converteren naar SQL’s. In dit artikel gaan we er verder op in wat SQL’s precies zijn, en hoe je met deze leads om kunt gaan.

 

Wat zijn sales qualified leads?

SQL’s zijn contacten die hebben geaccepteerd dat je met ze communiceert. Deze contacten hebben betrokkenheid en interesse in jouw content getoond.

 

Breng het juiste bericht over

Heb je zelf weleens je contact informatie aan een bedrijf gegeven en hier direct spijt van gehad doordat je meteen volgespamd werd met e-mails? Niets komt zo slecht over als een slecht getimed verkooppraatje. Daarom is het belangrijk om je contacten te segmenteren. Dit zorgt ervoor dat je e-mails en content bij de juiste contacten terechtkomen die hier ook behoefte aan hebben. Door je contacten onder te verdelen in de verschillende fasen van de customer journey kun je beter begrijpen wanneer het een goed moment is om bepaalde content met een contact te delen.

Verdeel je tijd slim

Een algemeen idee hebben van wie je sales qualified leads zijn, kan helpen bij het bepalen van de focus van je bedrijf. In plaats van kostbare tijd besteden aan leads waarbij weinig kans is dat ze gaan converteren, kun je hierdoor deze tijd besteden aan leads waarvan je zeker bent dat zij geïnteresseerd zijn.

Belangrijke criteria om je SQL’s verder op te testen zijn:

  • Budget: Kan de contactpersoon je product of dienst betalen?
  • Autoriteit: Heeft je contactpersoon het voor het zeggen in het beslissingsproces?
  • Vraag: Heeft de contactpersoon behoefte aan je product?
  • Tijd: Wanneer wil je contactpersoon een aankoop doen?

 

Waarom zijn SQL’s belangrijk?

Een precies beeld vormen van de verschillende fasen van de customer journey en specifieke criteria, zorgt er voor dat jouw bedrijf strategischer te werk kan gaan. Door het personaliseren van de berichten en content, en dit te richten op de verschillende fasen van de klantreis, is het makkelijker om je contacten effectiever te bereiken.