Effectis | Digital Marketing Breda

Een betere vakantie door Marketing Automation

 

Het is voor velen van ons weer bijna vakantie.

Tegenwoordig helaas een feit dat “vakanties” eerder “werkvakanties” worden. Of je doet dat niet en er ligt een stapel werk te wachten op je bureau die steeds maar groter is geworden. Voor veel marketeers betekent terugkomen van vakantie: een salesteam dat smacht naar nieuwe leads, een to-do lijst van alle rapportages die nog opgesteld moeten worden en de taak om de volgende campagnes weer in te gaan plannen.

Marketing automation stelt marketeers en ondernemers in staat om het hele idee van ‘weg zijn’ uit hun denkkader te schrappen. Omdat ze weten dat campagnes nog steeds gepersonaliseerd worden verzonden naar de juiste prospects, nieuwe aanvragen worden gekanaliseerd naar de juiste salesmedewerkers en interne rapportages 24/7 beschikbaar zijn.  De locatie waarvandaan dat gebeurt maakt daarin geen verschil.

Wil je de boot niet missen om meer gekwalificeerde leads binnen te halen, lees dan de vijf voordelen van marketing automation die marketing met ‘peace of mind’ mogelijk maakt terwijl jij op vakantie bent.

 

1. Continue Uitvoering

Marketing is vandaag de dag een 24/7 proces. Of je nu een enorme actie klaarzet voor het moment dat je op vakantie bent of gewoon het nurturing proces doorzet, automatische uitvoering zorgt ervoor dat elke potentiële klant het juist bericht krijgt op de juiste tijd. Het uitstellen van leadgeneratie en leadkwalificatie voor zelfs maar 1 dag kan het verschil maken tussen een deal winnen of verliezen.

 

2. Een Non-stop Aanvoer Van Leads

Marketing automation stelt marketeers in staat om automatisch gekwalificeerde leads binnen te halen door een score bij te houden voor iedere individuele prospect. Deze score wordt gebaseerd op interactie en kan op verschillende manieren worden opgebouwd. Zo zorgt marketing automation ervoor dat het bijhouden van de score automatisch gebeurd en zo de lead op precies de juiste tijd naar de salesafdeling wordt doorgestuurd.

 

3. Automatisch getriggerde berichten

Marketeers en ondernemers kunnen het zich niet veroorloven om kansen te missen, iedere lead is van cruciaal belang. Daarom is communicatie op basis van triggers zo belangrijk. Met marketing automation kunnen marketeers regels instellen die de ideale customer journey bepalen. Op basis van bijv. branche, fase in de customer journey of interesses of op basis van wat ze hebben bekeken op de website. Op kantoor of op vakantie, je bent er zeker van dat je interactie met iedere prospect precies op tijd en persoonlijk is.

 

4. Real-time Notificaties

Een van de belangrijkste tools in een marketeers arsenaal is prospect data. Met real time notificaties worden sales medewerkers direct op de hoogte gesteld als een prospect ‘warm’ genoeg is of directe follow-up nodig heeft. Geautomatiseerde systemen stellen marketeers in staat om notificaties in te stellen voor een gewenst lead volume of om specifieke prospects, klanten of gedrag te monitoren.

 

5. Op Tijd Rapporteren

Door gedetailleerde rappprtage systemen, zullen management en sales misschien denken dat je aan het werk bent, terwijl jij eigenlijk aan het strand ligt in Ibiza. Met geautomatiseerde rapportages, zal je team continu de informatie krijgen die ze nodig hebben om te weten wie actief, geïnteresseerd en klaar voor een salesgesprek is.

 

De hedendaagse funnels zijn sterk afhankelijk van perfecte getimede en relevante communicatie.  Weten waar je prospects zijn in hun klantreis en in de aankoopfase zorgt ervoor dat je met het juiste bericht op de juiste tijd in contact komt. Eén of twee weken geen communicatie is iets dat geen enkele marketeer zich nog kan veroorloven – zonder marketing automation.

Fijne vakantie!

 

 

It's only fair to share...Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookBuffer this pageShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someonePrint this page
leadpro