De e-mail nieuwsbrief heeft nog altijd zeer veel impact en is de beste manier om je contacten te bereiken. Hier heb je wel een e-mail lijst voor nodig van goede kwaliteit, en het is een moeilijke taak om deze lijst te laten groeien.

Laten we naar de 4 meest effectieve manieren kijken om jouw e-mail lijst te laten groeien, en naar een hogere kwaliteit te brengen.

 

Adverteren op social media

Op dit moment is het adverteren op social media een van de meest effectieve manieren om te adverteren. Vooral Facebook is hierbij van grote waarde omdat je makkelijk kunt specificeren op locatie, functie, inkomen en interesses, om zo precies te adverteren op jouw doelgroep.

Er zijn verschillende manieren om met social media advertenties je e-maillijst te laten groeien.

 

  1. Breng mensen direct naar een ‘abonneer op de nieuwsbrief’ pagina

Zorg er hierbij voor dat je heel specifiek bent over waar de nieuwsbrief over zal gaan, en waarom dit van waarde zal zijn voor deze persoon. Zet er ook bij of het bijvoorbeeld een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief is, zodat deze persoon weet dat hij of zij niet wordt platgespamd met reclames en informatie.

 

  1. Breng mensen naar een landingspagina met goede premium content

Advertenties die doorsturen naar een goede pagina met premium content zullen een lage cost per click hebben, en dit is dus een goedkope manier om aan nieuwe e-mailadressen te komen, omdat minstens 20% van de mensen die op deze pagina terecht komt een formulier invult.

 

  1. Breng mensen naar een post die geoptimaliseerd is om aan e-mailadressen te komen

Gebruik hiervoor je beste stuk content en zorg ervoor dat op deze pagina een goed formulier wordt gebruikt waar mensen zo hun
e-mailadres in kunnen vullen. Dit zorgt ervoor dat zelfs wanneer ze niet willen abonneren, zij nog steeds goede content te zien zullen krijgen.

 

Content marketing

Mensen zullen abonneren voor je nieuwsbrief wanneer zij er van overtuigd zijn dat jij ze goede content kunt leveren. Zorg er dus voor dat de content die je beloofd te maken ook aansluit bij de behoeftes van de doelgroep. Wanneer je precies inspeelt op de behoeftes van de doelgroep, zullen ze jou al snel zien als een goede hulpbron.

Omdat er tegenwoordig oneindig veel content te vinden is online, zullen mensen alleen maar abonneren wanneer zij een geweldig stuk content hebben gezien, dus zorg ervoor dat je hoge kwaliteit content naar de doelgroep brengt.

 

Zoekmachine optimalisatie

Mensen die van zoekmachines naar jouw website komen hebben de meeste kans om betrokkenheid te tonen. Dit is logisch omdat mensen die via een zoekmachine komen vaak een probleem hebben dat ze opgelost willen hebben, en wanneer jij dit probleem kunt oplossen zullen zij maar al te graag abonneren voor de oplossing.

 

Google Adwords

Naast het optimaliseren van de zoekmachine door het optimaal gebruik maken van SEO, kun je ook gebruik maken van betaalde advertenties op Google. Omdat mensen waarschijnlijk een probleem of een vraag hebben waar zij een oplossing voor zoeken kun je door het gebruik van advertenties op Google makkelijk een bepaalde doelgroep bereiken. De kans is ook groot dat zij door zullen klikken en misschien abonneren op je e-mail nieuwsbrief in ruil voor de oplossing waar zij naar zoeken.

Dit zijn de vier meest effectieve manieren om uit te voeren, maar ook de vier moeilijkste om uit te voeren. Een belangrijk punt om mee te nemen bij het uitvoeren van deze manieren is: maak goede en relevante content voor je doelgroep.

Wanneer je eenmaal een goede e-mail lijst hebt zal dit ook weer resulteren in meer betrokkenheid en meer interactie op alle kanalen, na het versturen van de nieuwsbrief.