CROSS SELLING

CROSS-SELLING EN UP-SELLING

Omzet verhogen door aanvullende diensten of producten te verkopen aan bestaande klanten. Of een duurdere variant aanbieden door middel van up sells.

Wanneer data en kennis over bestaande klanten steeds beter wordt ingezet wordt het ook mogelijk een meer gepersonaliseerd aanbod te maken. Hierdoor lever je meer toegevoegde waarde en genereer je tegelijk meer omzet.

NOG MEER VOORDELEN?

Dubbel voordeel. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer een klant meerdere producten of diensten afneemt, klantentevredenheid en klantloyaliteit hierdoor ook worden verhoogd.

De doelgroepbepaling die wordt gebruikt voor cross selling moet altijd worden opgenomen in de relatiebeheerplannen van een organisatie.

SUCCESFACTOREN CROSS SELLING

HUIDIGE KLANTEN

Klanten verdelen op basis van hun fase in de customer journeyis het uitgangspunt om met online marketing de klantbeleving en loyaliteit te verhogen.

360 GRADEN KLANTBEELD

Het 360 graden klantbeeld zorgt dat je heel gericht kan inspelen op de behoefte van de klant en daarmee de klanttevredenheid kunt verhogen.

TOEGEVOEGDE WAARDE EN KLANTLOYALITEIT

Een succesvolle sales of marketing funnel vraagt om een vooraf opgestelde aanpak. Dit zorgt ervoor dat je een goed overzicht behoudt.

MARKETING OF SALES

Zowel marketing als sales zijn beide onderdeel van groei. Maar hoe en wanneer zet je beiden in en laat je ze elkaar versterken en aanvullen om een volgende aankoop te doen?

UP SELL ACTIVITEITEN

Bij veel organisaties is het mogelijk om bestaande klanten in de juiste fase  van hun customer journey te interesseren voor duurdere varianten van een product of dienst. Zeker als ze tevreden zijn en ze zich beseffen dat een grotere investering nog meer zal opleveren. Of omdat ze er op dit moment juist wel budget voor hebben.

BELANGRIJK HIERBIJ

Zoals in ieder onderdeel van het klantproces staat het leveren van toegevoegde waarde hier centraal. Met online marketing kun je zeer gericht met specifieke klantgroepen communiceren. Daarmee kun je dus ook specifiek voor die klantgroep afgestemde kennis en toegevoegde waarde  creëren.

LAATSTE NIEUWS

3 redenen om te blijven bloggen

Wanneer je al jaren blogs schrijft en bijhoud gebeuren er 2 dingen. Je begint het gevoel te krijgen dat je jezelf herhaalt, en op een gegeven moment begin je jezelf af te vragen of je genoeg content hebt om een pauze te nemen. Het is verleidelijk om te denken dat je...

Lees meer

EFFECTIS

Wil je meer resultaat uit je online marketing activiteiten?

CONTACT

Adres:

Speelhuislaan 173, 4815CD, Breda

Telefoon

076 785 2323

Email

info@effectis.nl

NIEUWSBRIEF

SOCIALS