Effectis | Digital Marketing Breda

Conversie verhogen met behulp van content

Ik vertel vaak tegen klanten dat het aanbieden van iets van waarde voor de klant de beste manier is om conversie te verhogen. Of dit nu komt van iemand die in een winkel ter plekke een klant uitleg en advies geeft, of dat er kwalitatief goede informatie op een website wordt aangeboden. De resultaten zijn hetzelfde.

eMarketer heeft een onderzoek gedeeld van de ‘Opinion Research Corporation and Adfusion’ dat internet gebruikers het meest waarschijnlijk actie ondernemen als ze artikelen hebben gelezen die merk informatie bevatten (53%).

Wat ook interessant is dat de groepen die het snelst actie ondernamen, de respondenten waren met een laag én een hoog inkomen.

We hebben dit oorzaak en gevolg effect al eerder gezien – met veel van onze content marketing klanten, we hebben lang beweerd dat klanten die een oplossing geschikt vinden onmiddelijk online naar vergelijkbare oplossingen zullen zoeken. Volgens Information Week, is het eerste dat iemand doet na het lezen van een Ebook of Whitepaper, naar een zoekmachine gaan om meer informatie te zoeken (75.8%).

 

In de praktijk brengen

De boodschap is vrij duidelijk. Als je gefocused bent op het schrijven van blogs, artikelen, white paper, of ebook marketing, dan zal je conversie waarschijnlijk afhangen van jouw vermogen om de lezer nieuwe kennis over te brengen. Hoe meer waarde je vooraf overbrengt, hoe sneller de lezer actie zal ondernemen, precies zoals jij wil.

 

call to action ebook leadgeneratie

 

It's only fair to share...Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookBuffer this pageShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someonePrint this page
leadpro