CONVERSIE OPTIMALISATIE

VAN LEAD NAAR KLANT

Voor iedere B2B organisatie die aan digitale marketing doet, is verhogen van de conversie een belangrijk aandachtspunt. Commercieel succes is afhankelijk van het vermogen om leads om te zetten in klanten. Conversie optimalisatie in alle fasen van de customer journey,is waar online marketing de échte winst behaalt.

EN TERECHT

Omdat potentiële kopers op je website krijgen niet het eindpunt is. Ze moeten met je in contact blijven en je moet ze steeds een stap verder brengen in hun customer journey. Het gebruik van goede call to actions vergroten het succes van je online marketing activiteiten. De vraag is dus: Hoe krijg je de potentiële kopers het snelt bij jouw call to action en wat werkt het beste om hen daadwerkelijk over te laten gaan tot actie?

SUCCESFACTOREN CONVERSIE OPTIMALISATIE

CUSTOMER JOURNEY

Keuze voor de juiste doelgroep en inzicht in de behoeften en hun customer journey is een voorwaarde voor succesvolle leadgeneratie. Eerst nadenken, dan doen.

GEVONDEN WORDEN

Welke online kanalen passen het beste bij de doelgroep en hoe krijg je het meest optimale bereik? En hoe realiseer je de juiste conversie door deze kanalen goed in te zetten?

CALL TO ACTION

Hoe zorgen jouw unieke kenmerken ervoor dat de gewenste leads actie ondernemen en met jou contact opnemen als ze je hebben gevonden?

i

A/B TESTEN

Meetbare campagne resultaten zijn onderdeel van het succes. U krijgt mogelijkheden tot bijsturen en inzicht in de succesfactoren die u verder kunt uitbouwen.

CONVERSIE OPTIMALISATIE IS PROCES

Conversie optimalisatie is een leerproces. Door voortdurend de resultaten te analyseren en nieuwe verbeterpunten te vinden. Wanneer wordt ingezet op continue verbetering van het leadgeneratie proces, worden de optimale resultaten behaald. Dit is alleen mogelijk als er ook KPI’s worden afgesproken waarop gestuurd kan worden.

VRAGEN

Hoe kan de waarde voor de klant worden geoptimaliseerd? Hoe kan de vindbaarheid van ons aanbod vergroot worden? En welke inhoud van de call to action past het beste bij welk klantgedrag?

Vragen die een marketeer zich wekelijks zou moeten stellen. En de conclusie hiervan moet worden doorvertaald naar de organisatie.

LAATSTE NIEUWS

3 redenen om te blijven bloggen

Wanneer je al jaren blogs schrijft en bijhoud gebeuren er 2 dingen. Je begint het gevoel te krijgen dat je jezelf herhaalt, en op een gegeven moment begin je jezelf af te vragen of je genoeg content hebt om een pauze te nemen. Het is verleidelijk om te denken dat je...

Lees meer

EFFECTIS

Wil je meer resultaat uit je online marketing activiteiten?

CONTACT

Adres:

Speelhuislaan 173, 4815CD, Breda

Telefoon

076 785 2323

Email

info@effectis.nl

NIEUWSBRIEF

SOCIALS