Waarom is het zo belangrijk om je buyer persona’s te begrijpen voordat je aan een website redesign begint? Kort gezegd, het begrijpen van je buyer persona’s zorgt ervoor dat je niet alleen een website maakt die precies aansluit bij de wensen van je doelgroep, maar ook dat je ze kan leiden door het koopproces totdat zij een klant worden.

Je buyer persona’s (een gedetailleerde beschrijving van je ideale klant) geven je de informatie om te weten welke richting je in moet gaan bij het bepalen van je strategie van jouw website redesign. Een complete buyer persona gaat in op veel meer dan alleen demografische kenmerken. Het gaat hier ook om psychologische kenmerken, zoals uitdagingen die ze hebben, veel gestelde vragen en informatie over hoe zij beslissingen maken. Met deze kennis kun je een website maken die bezoekers aantrekt, bezoekers converteert, en van leads klanten maakt.

 

Het begrijpen van je buyer persona’s zorgt ervoor dat je de juiste bezoekers aantrekt

Het begrijpen van waarom jouw doelgroep online doet wat zij doen, kan het aantal bezoekers dat naar jouw website komt drastisch verhogen.

Schrijf de juiste content

Omdat je de doelgroep begrijpt, kun je jouw content precies richten op de uitdagingen die jouw doelgroep heeft, en de antwoorden die zij zoeken. Maar een vraag leidt vaak tot nog meer vragen. Zorg ervoor dat je blogs blijft maken die de doelgroep precies aanspreken.

Optimaliseer je website

Hoewel het mogelijk is om je website effectief voor zoekmachines te optimaliseren zonder je doelgroep precies te begrijpen, is dit niet handig. Wat is het punt van hoog ranken op Google wanneer dit op zoekwoorden is waar je doelgroep niet op zoekt?

Door het begrijpen van je Buyer persona’s kun je jouw website niet alleen optimaliseren voor zoekmachines, maar ook echt voor de mensen die je hoopt dat naar jouw website komen.

Het begrijpen van je buyer persona’s resulteert in een meer gebruiksvriendelijke website

Je wilt niet alleen dat bezoekers naar je website komen, maar je wilt ook dat zij op je website blijven, terugkomen naar je website, en converteren via je website. Hoewel goede content zeker een manier is om dit te bereiken, is een gebruiksvriendelijke website ook cruciaal voor een succesvolle website.

Makkelijk navigeren

Jaren geleden gebruikte de meeste bedrijven hun website voor niet meer dan een online brochure. Maar in de digitale wereld waar we nu in leven is deze strategie niet meer relevant.

Bezoekers hebben nu een aantal verwachtingen wanneer zij een website bezoeken. Hoewel veel van deze verwachtingen hetzelfde zijn, zitten er ook veel verschillen in per doelgroep. Daarom is het belangrijk om je doelgroep te begrijpen. Denk na over welke prioriteiten zij hebben wanneer je de structuur van je website bepaalt.

Visueel

46.1% van de mensen zegt dat het design van een website de belangrijkste criteria is bij het bepalen van de geloofwaardigheid van een website.

Als je doelgroep bijvoorbeeld bestaat uit mensen die visueel belangrijk vinden, is het misschien slimmer om geen stock foto’s te gebruiken. Als je doelgroep heel design gericht is, is het slim om op design niveau een perfecte website te hebben. Mensen verwerken visuele informatie sneller dan tekst, zorg er daarom voor dat jouw design en afbeeldingen je een voorsprong geven.

Duidelijke calls to action

Ook al worden je design en gebruiksvriendelijkheid positief beoordeeld, is er nog geen garantie dat dit bezoekers zal converteren naar leads of klanten. Zeker niet wanneer er geen duidelijke weg is om de volgende stap te nemen voor de bezoekers. Hier moet je gebruik maken van duidelijke calls to action. Net als bij design zal het per doelgroep verschillen welke calls to action het beste zullen werken. Gebruik de informatie die je hebt over je persona’s om te bedenken wat zij als calls to action willen zien.

Maak van jouw website redesign een succes

Om een succesvolle website te hebben moet je niet alleen je expertise en voordelen over je product laten zien, maar je moet dit doen op een manier waardoor de potentiële klanten er ook voordeel uit halen.

Dit hoeft niet moeilijk te zijn wanneer je genoeg kennis hebt over je doelgroep . Gebruik je buyer persona’s om een website te maken die hen helpt om te converteren tot klant.