Met de steeds groeiende hoeveelheid concurrentie online is het belangrijker dan ooit om hoog te ranken in Google. Daarom hieronder 7 tips om hoger te ranken, en daardoor meer bezoekers naar jouw website te brengen.

 

 

1.      Cijfers

 

Cijfers vallen meer op dan woorden. Wanneer je cijfers ziet in een titel hebben deze titels meestal een iets hogere click-through-rate. Onze hersenen zijn zo getraind dat we zoeken naar factoren die opvallen en anders zijn dan de rest. Wanneer we op Google zoeken krijgen we veel informatie te zien en zullen we vanzelf naar iets zoeken dat opvalt en cijfers zijn een goede manier om dit te doen, omdat cijfers zowel specifiek zijn als opvallen.

 

 

2.      Datums

 

Gebruik het jaartal, of nog specifieker de maand in de titel zodat mensen gelijk zien dat het een relevante website of pagina is. Het is hierbij wel belangrijk dat je het goede jaartal wegzet. Wanneer je het jaar ‘2017’ wegzet maar er is alleen nog maar data verzameld over dit onderwerp van 2016 zal dit negatief uitpakken.

 

 

3.      Lengte

 

Wanneer je naar anderen kijkt zie je vaak veel te korte of te lange titels. Zorg ervoor dat de titel niet te kort en te algemeen is en maak het specifiek, maar probeer ook niet te veel zoekwoorden in de titel te stoppen waardoor de titel te lang wordt.

Een indicatie voor de optimale lengte van een titel is tussen de 50 en 60 tekens. Gebruik hierbij de belangrijkste zoekwoorden waar je op in wilt zetten.

 

 

4.      Synoniemen

 

Het is belangrijk om te begrijpen dat, hoe mensen zoeken misschien niet de manier is waarop je denkt dat zij zoeken.

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk synoniemen, waar ook veel op gezocht wordt, in de titel of tag wegzet. Blijf er hierbij wel nog steeds voor zorgen dat de titel niet te lang wordt. Analyseer welke synoniemen het meest naar gezocht worden en probeer deze in je titel en tag te krijgen zodat je een hogere rank krijgt in Google.

 

 

5.      Call to action

 

Maak in je titel gebruik van actie woorden zoals: koop, download, zoek, luister, kijk, leer, enz. Wanneer je woorden zoals deze gebruikt zorg je voor meer opwinding voor de lezer en laat je zien dat er meer is dan alleen het zoekwoord. Dit zorgt weer net voor iets extra’s waardoor je meer click-through-rate kunt behalen.

 

 

6.      Zoekwoorden

 

Vaak optimaliseren we onze titels en tags voor 1 set zoekwoorden maar krijgen we ook bezoekers via een andere set zoekwoorden. Het is belangrijk om ook op die set zoekwoorden in te zetten, omdat wanneer mensen precies deze zoekwoorden in de titel of tag zien, zij sneller op jouw link zullen klikken.

Het is dus belangrijk om je website niet alleen te optimaliseren voor de bezoekers die je wilt bereiken, maar ook de bezoekers die je nu al bereikt. Wanneer je deze 2 goed kunt combineren zul je hier veel voordeel van hebben.

 

 

7.      Vragen

 

Door een vraag te gebruiken in je titel wek je nieuwsgierigheid op en zullen mensen net iets sneller op je link klikken. Ook zoeken mensen soms precies op een vraag en deze mensen zul je dan ook direct bereiken.