Het is waarschijnlijk geen nieuws meer voor de meeste mensen, het gebruik van infographics groeit, en is nu een van de meest populaire manieren om data en feiten visueel te weergeven. Infographics zijn tegenwoordig een belangrijk deel van je content marketing strategie. Door de vele data die we elke dag te zien krijgen zijn infographics de manier om toch op te vallen.

 

1. Infographics vallen op

 

Mensen zijn visueel ingesteld. Ons oog valt sneller op visuele elementen. Meer dan 90% van de informatie die we binnenkrijgen is visueel. Visuele elementen zijn makkelijker te verwerken voor onze hersenen. Daarom zullen infographics sneller op vallen, en sneller onthouden worden door het publiek.

Infographics in combinatie met een goed geschreven tekst kunnen een sterke tool zijn om op te vallen en voor aandacht te zorgen.

Ook helpt een infographic mensen om de informatie makkelijker te begrijpen. Daardoor is er ook meer kans dat zij je infographic delen.

 

2. Infographics hoeven niet veel tijd en geld te kosten

 

De meeste van ons hebben al niet genoeg tijd op een dag, en het creëren van marketing content kan al snel een lagere prioriteit hebben dan andere zaken. Het goede nieuws is, dat het maken van infographics niet veel tijd in beslag hoeft te nemen. Er zijn veel programma’s waarmee je makkelijk infographics kunt maken met templates.

Een andere uitdaging voor veel ondernemers is onder je marketingbudget blijven. Net als tijd is geld ook schaars. Gelukkig zijn bijna alle tools om infographics te maken goedkoop of gratis. Daarom brengt het gebruik van infographics vaak een goede ROI met zich mee.

 

3. Infographics zorgen voor meer naamsbekendheid

 

Infographics zijn een van de beste manieren om je naamsbekendheid te verhogen, omdat je hier makkelijk een logo, een website link of contact informatie in kunt zetten.

 

4. Infographics zorgen voor meer interactie

 

Of je nou meer interactie wilt via e-mail of andere kanalen, of meer producten wilt verkopen, infographics zijn een goede manier om dat doel te bereiken. Mensen zijn 17% makkelijker over te halen door visuele elementen.

Houd je niet in bij het maken en gebruiken van infographics in je marketing campagne. Post deze op je website, en deel deze via e-mail en social media.

 

5. Infographics zijn makkelijk te embedden

 

Misschien wel een van de beste features van infographics is dat ze makkelijk te embedden zijn op je website met een embed code. Hierdoor is het ook makkelijk te delen voor mensen, omdat zij makkelijk deze code kunnen kopiëren, en op social media of hun eigen website kunnen plaatsen.
Door dit delen heb je ook meer backlinks, en je zorgt zo dus voor meer naamsbekendheid maar ook een betere SEO.

 

6. Infographics zijn makkelijk te analyseren

 

Met het gebruik van infographics kun je analytics gebruiken om makkelijk te meten wanneer, en hoe vaak er op je infographic geklikt wordt, wanneer deze bekeken wordt en wanneer deze gedeeld wordt. De data van embed codes zorgt voor veel informatie waardoor je jouw doelgroep beter kunt begrijpen. Hierdoor kun je in de toekomst nog betere en meer relevante infographics maken.