E-mails moeten een dialoog zijn, geen monoloog. Nu e-mails vooral geautomatiseerd zijn is het moeilijk om een persoonlijke connectie te hebben met je abonnees. Met deze 6 tips kun je er voor zorgen dat jouw e-mails persoonlijker zijn.

 

1. Stuur je e-mails vanaf een herkenbare naam

 

Misschien wel de snelste manier om je e-mails persoonlijk te maken, is door deze te versturen vanaf een herkenbare naam vanuit je bedrijf. In plaats van bijvoorbeeld een algemeen e-mailadres zoals ‘sales@bedrijf.com’ kun je beter een e-mailadres gebruiken, met een herkenbare naam die geassocieerd is aan je bedrijf of de producten. Je kunt ook je e-mails verzenden vanaf een echt persoon met de naam in het adres, maar hierbij is het belangrijk dat deze naam dan wel bekend is bij het publiek.

Je e-mails laten versturen vanaf een herkenbare naam voor het publiek zorgt er voor dat je e-mail net iets persoonlijker over komt en meer vertrouwen krijgt.

 

2. Maak gebruik van een foto

 

Ook al heb je een naam, die naam zou makkelijk verzonnen kunnen zijn. Een foto is meer bewijs dat de e-mail van een echt persoon komt. Een foto gebruiken is een van de meest effectieve manieren om het publiek te laten zien wie je bent, en daardoor een connectie te creëren. Dit geeft je ook een voordeel tegenover de concurrentie die geen gebruik maakt van een foto.

Er is geen correcte manier om een foto te kiezen. Dit verschilt per markt waar je in zit, wat voor bedrijf je hebt, en de persoonlijkheid die je over wilt brengen. Maar alle bedrijven zouden een foto moeten overwegen.

 

3. Ben jezelf

 

Niemand houdt er van om met bots te mailen. Mensen houden van praten tegen andere mensen. Het is daarom niet erg om je eigen persoonlijkheid in je e-mails vooruit te laten komen.

Vind je eigen persoonlijkheid, die nog steeds je bedrijf vertegenwoordigt, door het gebruik van authenticiteit, humor, meningen of het delen van persoonlijke ervaringen.

 

4. Investeer in goede content voor elke fase van het koopproces

 

Goede kwaliteit content kan er voor zorgen dat je doelgroep betrokken blijft bij elke fase van het koopproces. Wanneer je bijvoorbeeld een product online koopt krijg je een e-mail met de details van het bezorgen, en hoe je dit product eventueel kunt terugsturen. Precies de informatie die je op dat moment nodig hebt. Daarna krijg je een notificatie wanneer het wordt verstuurd of bezorgd, en daarna een e-mail waarin gevraagd wordt om feedback. Deze e-mails zorgen ervoor dat je in elke fase van het proces precies de informatie hebt die je nodig hebt.

Houd hierbij ook rekening met betrokkenheid. Je kunt hele goede content hebben, maar als dit jouw doelgroep niet aanspreekt heeft het niet veel nut. Zorg ervoor dat de content van goede kwaliteit is en relevant is voor de doelgroep.

 

5. Start een gesprek

 

Je publiek wilt gehoord worden. Begin een gesprek door vragen te stellen bij je content. Dit kan bijvoorbeeld door een vraag te stellen over wat zij van je product of dienst vonden, of bijvoorbeeld of zij nog tips hebben over content die je met hen hebt gedeeld.

Een andere goede manier is door een enquête te sturen. Hierdoor kun je achter hun problemen, vragen, of tips komen, en hiermee je bedrijf verbeteren.

 

6. Toon dankbaarheid

 

Je kunt je e-mails persoonlijker maken, en een connectie krijgen met je abonnees, door dank te tonen. Dit kan bijvoorbeeld na een aankoop, of wanneer iemand abonneert op je nieuwsbrief.

Je kunt ook gerichte e-mails sturen naar mensen met bijvoorbeeld een speciale korting omdat ze jarig zijn, een speciaal bericht voor een feestdag, of een e-mail met de vraag hoe het met hen gaat. Dit laat zien dat je ook om de persoon geeft, en niet alleen om de actie die je wilt dat zij ondernemen.

 

Het personaliseren van je e-mails zorgt voor sterkere en langere banden met je abonnees. En dit hoeft niet moeilijk te zijn wanneer je gebruik maakt van de bovenstaande tips!