Voor veel mensen die hun marketing strategie willen verbeten is bloggen essentieel om meer authenticiteit te creëren in je markt, en meer betrokkenheid bij je publiek te genereren.

Het hebben van een blog zorgt voor meer bezoekers op je website, en je kunt hiermee een sterkere band creëren met je klanten. Maar wanneer het goed wordt gedaan kun je met bloggen ook nieuwe leads genereren en je winst verhogen.

Hieronder 5 tips om jouw blog bezoekers te converteren naar leads.

 

1. Pop Ups en overlays

 

Natuurlijk zal niet iedereen tevreden zijn met je blog, en sommige zullen de interesse verliezen en je website verlaten. Dit hoeft niet gelijk een verlies te zijn.

Door gebruik te maken van pop ups of overlays wanneer iemand je website verlaat, kun je mensen die je website willen verlaten terugbrengen, door bijvoorbeeld een korting aan te bieden wanneer ze abonneren.

Deze pop ups maken gebruik van technologie die het gedrag van mensen bijhoud, en wanneer iemand de website wilt verlaten zal er een pop up verschijnen met een aanbieding, om te proberen deze bezoeker niet te verliezen en toch nog te converteren naar een lead.

Het gebruiken van deze pop ups is een goede manier om de aandacht terug te krijgen van bezoekers die op het punt staan om je website te verlaten.

 

2. Live chat

 

Het probleem met bloggen is soms dat lezers interesse hebben in bijvoorbeeld een aanbieding, maar dat zij niet de informatie kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Of ze zoeken antwoorden op een vraag, maar hebben geen zin of tijd om je website af te zoeken naar dit antwoord.

Hier komt een live chat nuttig van pas. Een live chat zorgt ervoor dat je bezoekers vragen kunnen stellen en makkelijker keuzes kunnen maken.

Een live chat maakt het makkelijker voor bezoekers om vragen te stellen over je producten of diensten, en geeft hen toegang tot alle informatie die ze nodig hebben om een goede beslissing te nemen.

 

3. Voeg e-mail opt-in formulieren toe

 

Optimaliseer je blog om meer e-mail opt-in formulieren te hebben zodat lezers en website bezoekers makkelijker kunnen abonneren.

Zorg ervoor dat deze knoppen om te abonneren en andere opt-in formulieren strategisch geplaatst zijn bij je blog. Zorg ervoor dat iedereen deze knoppen makkelijk kan zien, zoals door deze bovenaan de website of aan het einde van een artikel te plaatsen.

Hoe meer deze knoppen opvallen, hoe makkelijker het is voor je bezoekers en lezers om te abonneren op je nieuwsbrief.

 

4. Een welkomstbericht

 

Een persoonlijk bericht bovenaan je website bij het bekijken van een artikel helpt om bezoekers te converteren naar leads.

Deze berichten kunnen op verschillende manieren worden ingezet om bezoekers op een belangrijk bericht te wijzen.

Met een welkomstbericht kun je bezoekers aanmoedigen om te abonneren op je nieuwsbrief, jouw social media te gaan volgen, of gebruik te maken van een van je aanbiedingen.

 

5. Gebruik maken van call to action knoppen

 

Een andere effectieve manier om lezers naar leads te converteren, is door gebruik te maken van call to action knoppen in je blog. Een call to action knop is een goede manier om meer conversie te creëren, en uiteindelijk meer winst te behalen.

Om effectief te zijn zullen call to action knoppen ook net als opt-in formulieren strategisch geplaatst moeten worden.

Ook zal het duidelijk moeten zijn wat de bezoeker precies krijgt wanneer zij op deze knop klikken.

Door call to action knoppen te plaatsen in je blog kun je de bezoekers precies sturen naar waar je wilt dat zij naartoe gaan.
Een succesvolle blog is niet altijd de blog die de meeste lezers krijgt, maar de blog die de meeste conversie krijgt. Bloggen zou meer moeten zijn dan zelfpromotie, je moet waardevolle content kunnen bieden voor je publiek om zo leads te genereren.