Wanneer het creëren van content een belangrijk deel van je SEO strategie is, werk je constant aan het creëren en publiceren van goede content. Dit is wat er voor zorgt dat mensen naar je website komen en op je website blijven. Maar niet iedereen wilt dezelfde soort content zien, daarom is het belangrijk om altijd afwisselende content te hebben.

Welke content je gaat produceren, en hoe je deze content gaat publiceren om een maximale impact op je SEO te hebben is van groot belang. Er zijn 4 type content die lage kosten met zich meebrengen maar een grote impact hebben op je website en de SEO.

 

1. Blogs

 

Bloggen is een goede methode om bezoekers naar je website te krijgen. Blogs informeren over een bepaald onderwerp, en zijn zeer zoekwoord gefocust, zorgen voor betrokkenheid, en hebben veel waarde voor je bedrijf. Met blogs kun je jouw autoriteit in de markt laten zien.

 

2. Infographics

 

Infographics zijn een andere effectieve soort content om te gebruiken. Soms is het makkelijker, en heeft het meer impact om een beeld te schetsen met informatie en grafieken in plaats van lange stukken tekst. Infographics zijn visueel en kunnen een moeilijk of ‘saai’ onderwerp in een stuk content plaatsen dat de aandacht trekt. Infographics worden 3x sneller geliket of gedeeld.

 

3. Case studies

 

Case studies zijn een goede manier om de expertise en vaardigheden van je bedrijf te laten zien, en de successen daarvan. Hiermee heb je de kans om te bepalen hoe je bedrijf overkomt, en jezelf lof te geven. Een perfecte case studie is specifiek, lost een probleem op, en bevat statistieken en bewijzen.

 

4. Video

 

Video is verwacht om te groeien naar 80% van alle content op het internet in 2019. Video is ook een van de meest effectieve manieren om te communiceren. Dit kan een goede impact hebben op je website en de SEO.