Wanneer je al jaren blogs schrijft en bijhoud gebeuren er 2 dingen. Je begint het gevoel te krijgen dat je jezelf herhaalt, en op een gegeven moment begin je jezelf af te vragen of je genoeg content hebt om een pauze te nemen. Het is verleidelijk om te denken dat je kan stoppen met het schrijven van blogs, en je huidige content je werk voor je te laten doen. Maar dit is geen slimme optie. Hieronder de top 3 redenen waarom je moet blijven bloggen, ook al heb je al honderden artikelen geschreven.

 

Relevantie is belangrijk

 

Het publiceren van artikelen helpt niet alleen om meer bezoekers naar je website te krijgen door hoger te ranken met verschillende zoekwoorden. Het helpt ook om jouw kennis en autoriteit in de markt te laten zien. Het bloggen over onderwerpen die jouw bezoekers waardevol vinden helpt om voor te blijven op je competitie die dit niet doet.
Wanneer je voor een langere tijd stopt met bloggen (rond de 3 maanden of langer), kan het al lijken alsof je niet meer actief bent. Bezoekers willen, wanneer ze een website bezoeken, zien dat het bedrijf actief is in de markt en naar hun klanten.

 

Zoekmachines houden van nieuwe content

 

Relevantie is ook cruciaal voor zoekmachines. Google heeft veel geheimen, maar het feit dat nieuwe content een groot deel voor Google’s algoritme is, is geen geheim.

 

Stoppen met bloggen heeft meer effect dan alleen op blog weergaven

 

Het steeds updaten van je website is zeer belangrijk voor je ranking binnen Google. Elke nieuwe blog ziet er voor de zoekmachine uit als een nieuwe pagina, daarom is het een goede manier om er vernieuwend uit te zien voor Google. Behalve dat, verlies je ook veel kansen wanneer je geen blogs maakt. Abonnees verwachten een update of een e-mail wanneer jij een nieuw artikel publiceert. Ook kan het zo zijn dat een nieuw artikel over een bepaald onderwerp weer interesse kan krijgen van abonnees om naar jouw website te gaan.

 

Geen ideeën of tijd?

 

misschien ben je moe van al dat bloggen, of heb je geen tijd of ideeën voor een nieuwe blog. Er zijn nog steeds manieren om vernieuwend te blijven. Hier een paar ideeën:

  • Optimaliseer en publiceer oude artikelen. Een goede regel om je aan te houden is om op zijn minst 50% nieuwe content te hebben. Je kunt de andere 50% gebruiken om oude artikelen opnieuw te publiceren. Hierbij heb je dan de kans om hier nieuwe relevante call to actions aan toe te voegen.
  • Gebruik data van blogs uit het verleden om te kijken wat voor onderwerpen goed werken. Analyseer de data en identificeer welke onderwerpen veel aandacht krijgen en focus je hier op.
  • Maak templates om het proces makkelijker te maken.
  • Maak gebruik van gast bloggers. Dit bespaart je niet alleen tijd maar geeft jouw website ook een nieuw perspectief. Ook kun je deze gast bloggers gebruiken om meer aandacht naar je website te halen, doordat zij dit kunnen delen op social media.

 

De conclusie is dat het nooit een goed idee is om te stoppen met bloggen voor een lange periode. Wanneer je dit doet zal dit een negatieve impact hebben op de weergaven van je blogs en je ranking in Google.