1. Teveel woorden gebruiken: Je abonnees overweldigen met een te lange e-mail, kan ervoor zorgen dat zij zich afmelden van je nieuwsbrief. Probeer kort en doelgericht te schrijven.

 

2. Een onderwerp waardoor je in de spam folder beland: Er zijn bepaalde woorden waarop een e-mail platform controleert om te bepalen of je e-mail spam zou kunnen zijn. Dit zijn woorden zoals ‘gratis’, ‘% korting’ en ‘herinnering’. Zorg er dus voor dat je deze woorden zo min mogelijk gebruikt.

 

3. Een zwakke afsluiting: Uit een onderzoek van Boomerang is gebleken dat een uiting van dank aan het einde van een mail voor gemiddeld 36% meer reactie’s zorgt.

 

4. Teveel op jezelf gefocust: Prospects zijn niet in jou geïnteresseerd, zij zijn geïnteresseerd in het voordeel of antwoord dat jij ze kunt opleveren. Focus dus hierop, en niet teveel op je eigen belang.

 

5. Bedrieglijke onderwerpen: Vertrouwen is van veel belang voor alle digitale marketing strategieën. Neem geen risico om je vertrouwen aan te tasten alleen voor een hogere open rate.

 

6. Een No-Reply e-mailadres: Klanten en bedrijven willen weten dat ze de mogelijkheid hebben om te antwoorden op een e-mail. Met een No-Reply e-mailadres maak je de e-mail minder persoonlijk door klanten en bedrijven het gevoel te geven dat ze niet kunnen antwoorden (wat in veel gevallen ook het geval is.)

 

7. Eén grote afbeelding: Met geen tekst, en alleen een afbeelding met een link vraag je erom om te worden gezien als spam.

 

8. Slecht werkende links: Er is niets zo frustrerend als een e-mail openen, op een link klikken en niks of geen relevante content te zien krijgen. In dit geval zullen veel mensen zich afmelden van jouw e-mail lijst. Zorg ervoor dat de links in je e-mail goed werken.

 

9. Spelfouten: Iedereen maakt spelfouten, maar een e-mail die spelfouten bevat zorgt ervoor dat je vertrouwen wordt aangetast. Zorg ervoor dat je jouw e-mail controleert op spelfouten voordat je deze verzend.

 

10. Content zonder waarde: Het verzenden van e-mails, alleen maar om meer e-mails te verzenden is een andere manier om snel abonnees te verliezen. Zorg voor waarde in je e-mails zodat mensen uitkijken naar je volgende e-mail.

 

11. Teveel calls To Action: Al je content creëren met het doel om te verkopen zorgt voor weinig waarde voor de lezers. Zorg voor waarde voor je abonnees en probeer niet teveel om actie’s te vragen.