SEO wel of niet inzetten voor jouw (kleine) bedrijf blijft een moeilijke vraag. Het kan moeilijk zijn om te bepalen of dit de volgende stap is, maar in veel gevallen is SEO wat er voor zorgt dat jouw bedrijf de volgende stap zet.

Hieronder 10 redenen waarom jouw bedrijf voordeel heeft bij het inzetten van SEO

 

1. Concurreren met grote bedrijven

 

Ook al leid je jouw bedrijf alleen, vanuit je slaapkamer in een gehuurd appartementje, met het internet kun je de wereld laten denken dat jouw merk groot is. En hierdoor kun je dezelfde mensen bereiken als grote bedrijven. Het enige wat hier voor nodig is, is terecht komen bij de doelgroep. Als je ambitieuze doelen hebt kan SEO zijn wat er voor zorgt dat je jouw bedrijf naar voren brengt bij een groot publiek.

 

2. Kosten efficiënte manier om te adverteren

 

SEO is niet heel duur. Waarschijnlijk moet je wel een investering maken als je een expert wilt inhuren maar je kunt hier veel meer geld mee verdienen dan dat dit kost. Wanneer een investering maken een probleem is, zou het een oplossing kunnen zijn om gebruik te maken van het betalen gebaseerd op resultaat, zodat je niks te verliezen hebt.

 

3. Het verbeteren van jouw online reputatie

 

De kans is groot dat er online al over je bedrijf wordt gesproken. Wanneer je een SEO campagne start zorg je ervoor dat, wanneer mensen op jouw bedrijf zoeken, ze eerst bij jouw website komen, in plaats van reviews of gesprekken over jouw bedrijf.

 

4. Bereik nieuwe markten

 

Je kan werken vanuit Nederland, maar dit betekent niet dat je niet ook kunt verkopen aan bijvoorbeeld mensen in Australië. Je moet alleen zorgen dat je deze mensen ook kunt bereiken. Met SEO is dit mogelijk.

 

5. Verbeter de gebruiksvriendelijkheid van jouw bedrijf

 

Internetgebruikers zijn erg ongeduldig. Wanneer jouw website niet van hoge kwaliteit en gebruiksvriendelijk is, zullen zij meestal gelijk naar een website van een concurrent gaan. Het is slim om, wanneer je met een SEO expert werkt, gelijk ook advies te vragen over hoe je jouw website zo gebruiksvriendelijk mogelijk maakt.

 

6. Creëer vertrouwen

 

Mensen vertrouwen Google. Dus wanneer jouw website als nummer één wordt weergeven op Google, zullen mensen jouw website waarschijnlijk ook vertrouwen. In deze online wereld is dit vertrouwen cruciaal.

 

7. Verhoog het aantal bezoekers dat naar jouw website komt

 

Het hebben van een website is nutteloos wanneer hier geen bezoekers naartoe komen. Als mensen niet kunnen zien wat je verkoopt zullen zij dit natuurlijk ook niet kopen. Een goede website is een slimme investering, maar alleen als je deze ook promoot. SEO is een van de meest effectieve manieren om dit te doen.

 

8. Zorg voor een voorsprong op jouw concurrenten

 

Als je concurrenten niet al gebruik maken van SEO, dan is de kans groot dat zij dit snel zullen gaan doen. Wanneer zij dit zullen doen, zullen ze potentiële klanten van jou wegkapen. Zorg er dus voor dat jij degene bent die de concurrentie voor is.

 

9. Verkrijg data van jouw doelgroep

 

Na het starten van een SEO campagne, krijg je veel waardevolle informatie, die jouw bedrijf kan helpen met groeien. Je kunt zo bijvoorbeeld te weten komen waar je doelgroep online naar zoekt, dit kan als inspiratie dienen voor nieuwe producten of diensten.

 

10. Resultaten zijn permanent

 

Wanneer je gebruik maakt van traditionele marketing zoals krantenberichten, zullen de resultaten van korte duur zijn. Maar bij het gebruik van SEO blijf je hier voordeel van zien doordat je nog lang in de zoekresultaten zal worden weergeven, ook nadat de campagne heeft gelopen. Het is natuurlijk wel slimmer om je campagne altijd te laten lopen, om zo het beste resultaat te behouden.

Zoals je ziet heeft SEO veel potentieel voor eigenaren van kleine bedrijven. Wanneer je met jouw bedrijf de volgende stap wilt zetten, is het een van de beste beslissingen die je kunt maken.