Om jou te helpen creatiever en effectiever te zijn in het verspreiden van jouw content, hieronder 10 unieke manieren om content te verspreiden.

 

1.      Persoonlijke e-mails

 

Segmenteer je e-mail lijst, en kies het publiek dat jouw content interessant zal vinden. Stuur een persoonlijk bericht in de e-mail om de e-mail persoonlijker en authentieker te maken. Leg hierin uit wat de content is, en waarom je denkt dat zij dit interessant zullen vinden.

 

2.      Guest posting

 

Schrijf een artikel dat over jouw content gaat (geen promotie), en stuur dit naar schrijvers van bijvoorbeeld blogs die dezelfde doelgroep als jou hebben. Doe dit op een strategische manier. Zorg ervoor dat jij hier een doel mee behaald, en de schrijver van de blog hier ook voordeel uit kan halen.

 

3.      Influentials

 

Maak contact met influencers in jouw markt voor quotes om te gebruiken binnen jouw content. Stuur hen ook gelijk jouw content wanneer dit gepubliceerd is, zodat zij dit ook kunnen delen.

 

4.      Follow-up e-mails

 

Wanneer je een follow-up e-mail verstuurt naar een contact, zorg er dan voor dat je een link naar een nieuw stuk van jouw content erbij stuurt. Dit werkt het beste wanneer deze content informatie bevat waarvan je weet dat deze persoon dit interessant zal vinden.

 

5.      Interviews

 

Identificeer invloedrijke klanten of cliënten die je zou kunnen interviewen voor jouw content. Hierbij ook weer: gebruik quotes in jouw content, en stuur dit naar deze persoon wanneer het gepubliceerd is, zodat deze persoon dit ook kan delen. Hiermee deel je nieuwe content met anderen, maar zorg je ook voor een goede relatie met deze specifieke persoon, omdat hij of zij de kans krijgt betrokken te zijn bij jouw content. Ook maak je gebruik van het netwerk van deze persoon om meer blootstelling te krijgen.

 

6.      Verwijzingen

 

De meeste verwijzingen staan vol met relevante informatie, en hoewel het belangrijk is dat de informatie authentiek is, en geen vooroordelen bevat, is het soms effectief om naar je eigen content te verwijzen. Dit is niet alleen een slimme manier om je content te verspreiden, maar het laat ook zien dat jouw bedrijf veel met dit onderwerp bezig is geweest.

 

7.      Informeer en betrek contacten

 

Wanneer je content gerelateerd is aan het vakgebied waarin een contact werkt, deel deze content dan met dit contact. Dit zorgt ervoor dat de samenwerking en relatie sterker worden, en dat je content verder wordt verspreid.

 

8.      E-mail handtekeningen

 

Zorg ervoor dat in je e-mail handtekening, en die van al je (eventuele) werknemers een link naar je content te vinden is. Dat zorgt ervoor dat wanneer je met een klant of potentiële klant mailt, zij altijd herinnerd worden aan jouw content.

 

9.      Content-rijke vacatures

 

Voeg aan jouw vacatures ook een link toe naar jouw content. Op deze manier kunnen de geïnteresseerde gelijk een beter beeld krijgen van het vakgebied waarin je werkt, direct van jou.

 

10.    Sollicitatiegesprekken

 

Wanneer je een sollicitant op gesprek krijgt, stuur dan van te voren een stukje content naar deze persoon. Zo heb je ook gelijk een onderwerp om over te praten tijdens het sollicitatiegesprek, en komt jouw content ook direct aan bij mensen die geïnteresseerd zijn in jouw vakgebied.