Content creatie groeit onvoorstelbaar snel.

Elke dag worden er ongeveer 2 miljoen blog posts gecreëerd, en daarnaast honderden miljoenen status updates, foto’s en video’s. Veel organisaties denken dat ze kunnen groeien door relevante content te creëren, maar met het aantal content dat er gecreëerd wordt, is er meer nodig dan alleen dat.

Het is nodig om content te creëren die opvalt, die de aandacht trekt, en die extreem deelbaar is. Deelbare content zorgt voor traffic, waardoor je meer shares krijgt en hierdoor kan je content viral gaan.

Hieronder 10 manieren om extreem deelbare content te creëren.

 

1.      Zoek uit wat trending is

 

Trending content (onderwerpen waar iedereen het op dat moment over heeft) heeft een grote kans om gedeeld te worden door de relevantie. Bijvoorbeeld, tijdens een verkiezing deelt iedereen politieke video’s en posts.

Door content te creëren die relevant is aan de huidige trends, kun je er voor zorgen dat deze content meer gedeeld wordt.

Hoe kom je er dan achter wat trending is? Dit is makkelijk. Twitter en Facebook hebben bijvoorbeeld allebei een trending sectie waar je kunt vinden welke onderwerpen trending zijn.

 

2.      Betrek je community

 

Het betrekken van je online community zorgt ervoor dat je er achter kunt komen wat zij willen zien en welke vragen zij hebben. Er zijn een aantal manieren om te interacteren, zoals blog reactie’s, e-mail’s en social media.

 

3.      Betrek de pop cultuur

 

Of je het nou leuk vind of niet, de pop cultuur en ‘memes’ zorgen voor heel veel shares. Als je hier tactisch gebruik van maakt kun je dus voor veel extra shares zorgen. Je moet hier natuurlijk wel mee oppassen, begin niet teveel op de pop cultuur te focussen in plaats van je eigen cultuur.

 

4.      Maak gebruik van lijsten

 

Lijsten zijn heel populair, door hoe makkelijk ze zijn om te bekijken. Statistieken vertellen ons dat lijsten voor meer social shares zorgen dan de meeste andere soorten content.

 

5.      Schrijf lange content

 

Het kan zo zijn dat je denkt dat kortere artikels meer gedeeld worden, maar het tegenovergestelde is waar. Uit statistieken blijkt dat lange content met tussen de 3.000 en 10.000 woorden veel meer gedeeld wordt.

 

6.      Interview influencers

 

Het doen van interviews en discussies met experts en influencers is een fantastische manier om shares te genereren. Waarom? Deze influencers zijn hierdoor waarschijnlijker om dit met hun eigen publiek te delen, en dit kan een grote sociale boost zijn. Plus, mensen vertrouwen experts, waardoor zij de content ook zullen vertrouwen. En vertrouwen is tegenwoordig een van de meest belangrijkste kenmerken van marketing.

 

7.      Gebruik afbeeldingen

 

Social media is veel gefocust op afbeeldingen. Uit statistieken blijkt dat posts die afbeeldingen bevatten voor bijna 3x zoveel engagement zorgen. Probeer afbeeldingen te creëren die direct gebonden zijn aan de content.

 

8.      Voeg social sharing knoppen toe

 

Dit zou duidelijk moeten zijn, maar moet gebeuren. Probeer deel knoppen toe te voegen aan al je content. Hierdoor kan je content veel sneller, en meer gedeeld worden. Mensen hebben geen zin om een link te kopiëren en in een Facebook of Twitter post te plakken. Daarom zijn social sharing knoppen cruciaal.

 

9.      Schrijf goede titels

 

Weinig factoren zorgen voor meer shares dan een goede titel. Je titel is de eerste indruk die de lezers te zien krijgen. Een saaie titel zorgt voor weinig kliks en weinig shares. Terwijl een goede titel juist voor veel kliks en veel shares zal zorgen.

 

10. Creëer goede content

 

Zorg ervoor dat je geweldige content creëert. Met al de slechte kwaliteit content die tegenwoordig gecreëerd wordt, is de enige manier om op te vallen door verbazingwekkende content te creëren. Slechte en saaie content creëren zal je organisatie alleen maar negatieve resultaten opleveren, en zeker geen goed doen.

Mensen zullen je content bekijken wanneer je dit genoeg promoot, maar dit is waar het moeilijk wordt. Je zal consistent een gedenkwaardige ervaring moeten creëren voor je publiek. Waardevolle content is niet alleen een van de belangrijkste manieren om je web traffic te verhogen, maar dit is ook waardoor mensen je merk na een tijd zullen gaan vertrouwen.

 

Conclusie

 

In een wereld waar zoveel content gemaakt wordt, is het niet genoeg om gewoon een blog post te maken. Onthoud dat er hier 2 miljoen per dag van worden gemaakt. Creëer iets geweldigs en het zal opvallen.